Selasa, 27 September 2011

masalah..??ARRGGHH!!






Sume orang mesti pernah ada masalah kan..??
cyfa pom xterkecuali dari sume 2..
xkira laa masalah lam pelajaran ke,masalah dengan awek @ pakwe ke (ni cari masalah),@ papew jenis masalah laa y pernah wujud kat dalam dunia ni..
p kan camne ey korang hadapi eh..??


Kadang-kadang bila tengok burung terbang kat langit kan, terasa juga hidup ni sempit..Bila tengok kucing y comel tidur lena, terlintas juga penat hidup di dunia yang fana. Best hidup diorang,xde masalah..Bila dah terfikir macam tu, amik kepala terus hentuk kat dinding. "Ko ni manusia bukan haiwan! Mana boleh nak lari dari masalah n samakan dengan sume2 tu..!!"




Korang pernah terlintas nak bunuh diri x bila datang papew ujian @ masalah yang memang masalah tahap dewa? Fuhhh.. Buanglah jauh-jauh lintasan minda sedemikian.. .
Itu semua bisikan syaitan!!
Nauzubillahh.




Ingatlah..
Allah xkan bagi ujian kat mereka yang xmampu hadapi ujian tersebut.. Allah itu adil dan bukan kejam DIA tahu hamba dia mampu untuk lalui ujian yang dia beri. Kadang kala dengan ujian itulah si hamba ni nak ingat kembali kepada pencipta dia.
 Sayang Allah kat kita ni..




setiap ujian yang datang tu pasti ada hikmahnya. Dengan ujian dan masalah, seseorang itu akan menjadi lebih kuat..xnak ke jadi kuat..??
segalanya akan dapat kita selesaikan jika kita berfikiran postif n tabah melaluinya..
insyaallah..

Yang penting, jangan jadi bodoh untuk mengambil keputusan bunuh diri bagi lari dari masalah..
cyfa cakap pasal bunuh diri ni sebab sekarang ni banyak sangat kes bunuh diri. Kompem masuk neraka wooo kalau bunuh diri.huuu...


Jangan jadi macam satu watak dalam cerita Three Idiots yang bila mana projek dia tak diterima oleh Prof terus dia bunuh diri..
xgune buat camtu!!

1 ulasan:

  1. bagus3...
    bunuh diri bukan cara yang baik...
    daripada bunuh diri baik jadi sukarelawan untuk g perang pertahankan bumi palestin...

    BalasPadam